فرماندار طبس در سفر یکروزه اصحاب رسانه استان به طبس  :

بندر خشک در آتيه اي نزديک در طبس راه اندازي مي شود


یزدفردا "خبرنگاران استان يزد در ادامه بازديد از شهرستانهاي استان ، اين بار به شهرستان طبس سفر کردند.


اهالي اقليم قلم و رسانه  در بدو ورود به شهرستان طبس با حضور در مضجع شريف حضرت حسين بن موسي الكاظم(ع)به مقام شامخ و والاي فرزند هفتمين اختر آسمان امامت و ولايت و شهيدان والامقام اين شهرستان اداي احترام كردند.


خبرنگاران سپس در نشست مطبوعاتي فرماندار شهرستان طبس حضور يافته و از وضعيت اين خطه کويري در حوزه هاي مختلف عمراني، صنعت، اشتغال و ...جويا شدند.


مشاور استاندار و رئيس روابط عمومي استانداري يزد، در ابتداي اين نشست، اظهار داشت: طبس هفتمين مقصد خبرنگاران استان در سفرهاي شهرستاني مي باشد.


"سيد عبدالمجيد قائم محمدي" افزود: خبرنگاران استان يزد،  در ادامه اين روند از دستاوردهاي دولت در شهرستانهاي بهاباد، اردکان،يزد و ميبد بازديد خواهند کرد.


وي همچنين به مهم ترين اهداف اين سفرها اشاره و تصريح کرد: اين سفرها با هدف آشنائي خبرنگاران با توانمنديهاي شهرستانها، برگزاري نشست مطبوعاتي با فرماندار، تقدير از فعاليت خبرنگاران شهرستاني و... صورت پذيرفته است.


وي در بخش ديگري از سخنان خود از طبس به عنوان شهرستاني فرهنگي و داراي پتانسيلهاي متعدد  و مردمي خونگرم که در مسير تردد زائران حرم رضوي قرار دارد، ياد کرد. 


قائم محمدي در بخش ديگري از سخنان خود، تلاش بي وقفه خبرنگاران استان در انعکاس اخبار سفر سوم هيأت دولت به يزد را ستود و از همراهي خبرنگاران استان در سفرهاي شهرستاني تقدير کرد.


در ادامه فرماندار شهرستان طبس ، حضور اصحاب رسانه استان را در طبس گرامي داشت.


"عزيز بهزادي" جايگاه کليدي و والاي ولايت فقيه را موضوع آغازين کلام خود قرار داد و با اشاره به اهميت مقوله ولايت فقيه در اداره جامعه اسلامي، اظهار داشت: عنصر مهم ولايت فقيه ،موجب وحدت و پيشرفت جامعه است.


وي گفت: ملت ايران ، انقلابي را به وجود آورد که در تاريخ بي نظير بود و هم اکنون با صدور انقلاب اسلامي به اقصي نقاط جهان ، شاهد تحولات عظيمي در خاورميانه هستيم.


بهزادي در ادامه توانمنديهاي شهرستان طبس را تشريح و از آستانه مبارک امامزاده حسين بن موسي الکاظم(ع) به عنوان قطب فرهنگي اين شهرستان ياد کرد.


عالي ترين مقام اجرائي دولت در شهرستان طبس واقع شدن در ميان شش استان ، وسيع ترين شهرستان خاورميانه بودن، وجود معادن بسيار غني و وجود گونه هاي گياهي نادر را  در زمره ويژگيهاي منحصر بفرد اين شهرستان نام برد.


فرماندار طبس از راه اندازي قطار محلي يزد- طبس در آينده نزديک خبر داد و اظهار اميدواري کرد: در آتيه اي نه چندان  دور شاهد راه اندازي يکي از مراکز بندر خشک کشور در طبس خواهيم بود.


وي در خصوص وضعيت مسکن مهر در اين شهرستان گفت: تعداد متقاضيان اين نوع مسکن 1280 نفر بوده که از تمامي آنها ثبت نام به عمل آمده است.


بهزادي ادامه داد: اين واحدها به صورت ويلائي طراحي شده و حدود 50 درصد پيشرفت فيزيکي داشته است.


وي در پاره ديگري از سخنان خود، با اشاره به نياز طبس به گاز شهري، تصريح کرد: مردم طبس در سال آتي، به طور کامل از نعمت گاز بهره مند خواهد شد و البته اين مهم در بهبود روند زندگي مردم منطقه اثرات قابل توجهي دارد.


بهزادي در خصوص بيمارستان 100تختخوابي طبس اظهار داشت: اين بيمارستان در 10 هزار متر مربع  و پنج طبقه از 55 درصد پيشرفت فيزيکي برخوردار است .


فرماندار طبس همچنين با اشاره به مصوبات سفرهاي رهبر معظم انقلاب(مدظله العالي) و سفرهاي دور اول و دوم رئيس جمهور به استان يزد، گزارشي از ميزان پيشرفت اين پروژه ها ارائه داد.


وي در خصوص مصوبات دور سوم سفر هيأت دولت به يزد، اظهار داشت: اين سفر همچون سفرهاي پيشين برکات ارزشمندي براي استان يزد در بر داشت.


بهزادي از احداث کتابخانه استاندارد  در طبس در عشق آباد و طبس، احداث مصلي طبس و عشق آباد،مطالعه و احداث موزه ابابيل و تاسيس دانشکده فني و مهندسي به عنوان برخي از مصوبات سفر سوم دولت به يزد، نام برد.


خبرنگاران استان يزد پس از بازديد از پروژه بيمارستان يکصد تختخوابي طبس، پروژه مسکن مهر، فرهنگسراي حضرت حسين بن موسي الکاظم(ع)، پست 400 کيلو ولت برق طبس، شرکت تعاوني توليدي بوران تجهيز ، مجتمع توليد چيني بهداشتي نوين سرام و مجموعه زيباي باغ گلشن طبس از مسجد جامع اين شهر ديدن کرده و نماز ظهر و عصر خود را به امامت امام جمعه طبس اقامه کردند.   


حجت‌الاسلام و السملمين" سيد ابراهيم مهاجريان" طي سخناني، ضمن خيرمقدم به اصحاب رسانه استان، اظهار داشت: انقلاب اسلامي ايران از مساجد ريشه گرفت و در اين اماکن مقدس بود كه ستمگري‌هاي شاه خائن و پيام‌هاي نجات‌بخش امام راحل به گوش مردم رسيد.


وي گفت: اگر مساجد و هدايتگري‌هاي داخل مساجد وجود نداشت معلوم نبود كه اين انقلاب به اين زودي‌ها به پيروزي برسد.


امام جمعه طبس  با اشاره به اين نکته که  مسجد از صدر اسلام حتي در دوران پيامبر محل بسيج نيروها براي مقابله با كفار، محلي براي پاسخ به سؤالات شرعي مردم و ... بوده است بر اهميت جايگاه مسجد در دين مبين اسلام و همچنين نقش آن در اطلاع رساني به مردم  تأكيد كرد.


مهاجريان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به خيزش جديد در كشورهاي تونس، مصر، اردن و برخي كشورهاي ديگر عليه زمامداران مستبد تصريح کرد: اين حركت‌ها به بركت انقلاب اسلامي شكل گرفته است.


امام جمعه طبس خاطر‌نشان ساخت: انقلاب اسلامي ايران امروز به اين شكل به كشورهايي نظير تونس، مصر و لبنان صادر شده است.


بازديد از اداره کل راه آهن شرق برنامه پاياني سفر دو روزه خبرنگاران به طبس بود.


مديرکل راه آهن شرق در اين بازديد ضمن خيرمقدم به اصحاب رسانه استان، اهميت طبس به خاطر قرار داشتن در مسير تردد ريلي کشور را يادآور شد.


"محمد پور فخري" گفت: افق روشني براي اين اداره کل ترسيم شده است.


وي تصريح کرد: نهايت سعي و تلاش خود را در راستاي حفظ و ارتقاء ايمني راه ريلي به کار بسته ايم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا